Webinar: Sådan får du succes med business partnere

  Få inspiration til og eksempler på hvordan du opbygger en forretningsmodel med indirekte salg.

Se replay af webinaret her

Dine værter

Steen Helmer

Steen Helmer har mere end 15 års operationel erfaring fra international forretningsudvikling og med ledelsesroller i IT branchen, sidder i bestyrelsen af IAMCP Denmark (International Association of Microsoft Channel Partners).

Steen faciliterer workshops og arbejder som rådgivende konsulent.

Hans Peter Bech

 Hans Peter Bech er forfatter og blogger. Han har skrevet flere bøger, whitepapers og talrige artikler om international forretningsudvikling i IT-branchen.

Hans Peter faciliterer workshops og arbejder som rådgivende konsulent.

 Beskrivelse af webinaret

I softwarebranchen er det meget almindeligt at benytte business partnere. Jeg mener at have læst et sted at over 60% af alle IT-produkter, hardware og software, kommer til kunderne via en indirekte salgskanal, som det kaldes.

Når man kigger på nogle af de store softwarevirksomheders partnerkanaler, og her er Microsoft nok det bedste eksempel, så er fordelene åbenlyse. Via deres partnere når de meget langt ud i markedet uden selv at skulle have alle sælgerne og konsulenterne på deres lønningsliste.

Det er altså nemt at se fordelene ved at have et stort antal business partnere. Erfaringerne viser blot, at det er lettere sagt end gjort at opbygge sådan en partnerkanal. Derfor skal vi i dette webinar diskutere, hvordan man gør det.

Webinaret har været afholdt, og du kan se optagelsen på YouTube.

Den varer 1 time inkl. Q&A.

Du vil efter deltagelse sidde med god inspiration og konkret viden om:

  • Hvornår er en partnerkanal relevant
  • Hvordan den indirekte model adskiller sig fra den direkte
  • Hvad de væsentligste fordel og ulemper er Hvordan man kommer i gang
  • Hvordan man motiverer partnerne til succes

nyt på bloggen

Her finder du artikler om international forretningsudvikling, politk, samfundsforhold, turisme, forlagsvirksomhed og alle de andre emner, som optager mig.

Se alle artikler
Markedsføring – 1

Den billigste og mest effektive måde at nå potentielle læsere på er at have relationer [...]

Læs mere
Hvad koster Balladen i Mekka?

Reglen om, at den, der har grisen, bestemmer prisen, gælder ikke på bøger. I Danmark [...]

Læs mere
Om forfatteren og bogens genre

At knytte bogen til en genre skal hjælpe anmeldere, boghandlere og læsere med hurtigt at [...]

Læs mere
Tidsplan og økonomi

Mange bliver overraskede, når opgaverne listes og deres tidsforbrug skal estimeres. Det tager væsentlig længere [...]

Læs mere